Kamera FX30 utrwala wspaniałe obrazy o prawdziwie filmowym wyglądzie przy wykorzystaniu oversamplingu z rozdzielczości 6K. Dzięki małym wymiarom można ją zabierać wszędzie. Zaawansowany system AF i funkcje stabilizacji pozwalają skupić się na kompozycji, a nie doborze ekipy filmowej i konfiguracji sprzętu.
Kamera Sony FX30 utrwala wspaniałe obrazy o prawdziwie filmowym wyglądzie przy wykorzystaniu oversamplingu z rozdzielczości 6K.
Kamera Sony FX30 - stworzona do opowiadania obrazem
Dzięki profilowi S-Cinetone obraz nagrywany kamerą FX30 może od samego początku mieć piękny, filmowy wygląd. Inne funkcje, jak dwie bazowe czułości ISO czy tryb Cine EI, opracowano z myślą o atrakcyjnym wyglądzie obrazu w produkcji filmowej.
Kontynuacja tradycji serii Cinema Line
Dorobek w branży filmowej połączony z supernowoczesną technologią obrazu. Kamery Cinema Line są owocem zdobywanego przez dziesięciolecia doświadczenia w produkcji filmowej popartego najnowocześniejszymi, zaawansowanymi technologiami Sony z dziedziny obrazu cyfrowego.
Wyjątkowa rozdzielczość dzięki zaawansowanej technologii
Wykonana w technologii BSI matryca CMOS Exmor R formatu APS-C rejestruje piękne obrazy o wyjątkowej rozdzielczości i małej głębi ostrości. Oversampling z rozdzielczości 6K zwiększa ilość informacji w nagraniu i sygnale wyjściowym 4K, a procesor BIONZ XR™ pozwala uzyskać naturalne przejścia tonalne, realistyczne odwzorowanie kolorów i niski poziom zakłóceń.
S-Cinetone: kinowy wygląd obrazu bez żadnych korekt
Profil obrazu S-Cinetone nadaje kinowy wygląd kolorom, odcieniom skóry i innych elementom wizualnym już czasie nagrywania. Eliminuje to wykonywanie korekt w postprodukcji.
Niewyczerpane możliwości ekspresji dzięki S-Log3
Kamera Sony FX30 umożliwia użycie krzywej gamma S-Log3, zapewniającej spójną kolorystykę ujęć z różnych kamer i wykorzystanie całego potencjału przetwornika obrazu. Szerszy zakres barw i ponad 14-stopniowa dynamika tonalna pozwalają nadać obrazowi prawdziwie kinowy wygląd w postprodukcji.
Dokładny podgląd obrazu dzięki własnym tabelom LUT
Kamera FX30 obsługuje dostosowywane tabele LUT, zarówno zaprogramowane fabrycznie, jak i wgrane przez użytkownika. Dzięki temu obraz na monitorze LCD i wyjściu HDMI może dawać dokładniejszy pogląd na wygląd końcowego materiału
10-bitowy format 4:2:2 — większa swoboda edycji
Sony FX30 umożliwia wewnętrzny zapis materiału wideo w formacie 4:2:2 10 bitów z kompresją Long GOP lub All-Intra. Utrwala zatem więcej informacji o kolorze, pozwalając uzyskać pełniejsze, bardziej naturalne przejścia tonalne w postprodukcji.
Tryby Cine EI, Cine EI Quick i Flexible ISO
Tryb Cine EI odznacza się szerokim zakresem dynamiki tonalnej i pozwala uzyskać najwyższą możliwą jakość obrazu. Tryb Cine EI Quick upraszcza konfigurację poprzez automatyczne przełączanie bazowej czułości ISO, a Flexible ISO daje największą elastyczność w wybieraniu ustawień ekspozycji
Dane ogólne |
|
TYP APARATU/KAMERY |
Aparat cyfrowy z wymiennym obiektywem |
MOCOWANIE OBIEKTYWU |
Mocowanie typu E |
Wymiary i waga |
|
MASA (TYLKO JEDNOSTKA CENTRALNA) (W PRZYBLIŻENIU) |
646 g (z akumulatorem i kartą pamięci), 562 g (sam korpus) |
WAGA (Z DOSTARCZANYMI W ZESTAWIE AKCESORIAMI) (W PRZYBLIŻENIU) |
951 g (z uchwytem z gniazdami XLR, akumulatorem i kartą pamięci) |
WYMIARY (SZER. × WYS. × GŁ.) (KORPUS BEZ WYSTAJĄCYCH ELEMENTÓW) (W PRZYBLIŻENIU) |
129,7 × 77,8 × 84,5 mm (korpus bez wystających elementów) |
Zasilanie |
|
POBÓR MOCY |
[Filmy] Około 5,6 W (z obiektywem E PZ 18–105 mm F4 OSS), [Fotografie] Około 3,5 W (z obiektywem E PZ 18–105 mm F4 OSS) |
CZAS PRACY AKUMULATORA |
Około 115 min (rzeczywiste nagrywanie, norma Camera & Imaging Products Association) 1, około 175 min (ciągłe nagrywanie, norma Camera & Imaging Products Association), około 570 zdjęć (fotografie, norma Camera & Imaging Products Association) |
Praca |
|
TEMPERATURA W ŚRODOWISKU PRACY |
Od 0°C do 40°C |
TEMPERATURA W ŚRODOWISKU PRZECHOWYWANIA |
Od –20°C do +55°C |
Format zapisu (film) |
|
XAVC HS |
[XAVC HS 4K] XAVC HS 4K 59,94p/50p 200 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 59,94p/50p 150 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 59,94p/50p/23,98p 100 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 59,94p/50p 75 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 59,94p/50p 45 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 23,98p 100 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 23,98p 50 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 23,98p 50 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 23,98p 30 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 119,88p/100p 280 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265, XAVC HS 4K 119,88p/100p 200 Mb/s 4:2:0 10 bitów MPEG-H HEVC / H.265 |
XAVC S |
[XAVC S 4K] XAVC S 4K 59,94p/50p 200 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 59,94p/50p 150 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 29,97p/25p 140 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 23,98p 100 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 29,97p/25p/23,98p 100 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 29,97p/25p/23,98p 60 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 119,88p/100p 280 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S 4K 119,88p/100p 200 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, [XAVC S HD] XAVC S HD 59,94p/50p/29,97p/25p/23,98p 50 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S HD 59,94p/50p/29,97p/25p/23,98p 50 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S HD 59,94p/50p 25 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC HD 29,97p/25p 16 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S HD 119,88p/100p 100 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S HD 119,88p/100p 60 Mb/s 4:2:0 8 bitów MPEG-4 AVC / H.264, |
XAVC S-I |
[XAVC S-I 4K] XAVC S-I 4K 59,94p 600 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I 4K 50p 500 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I 4K 29,97p 300 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I 4K 25p 250 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I 4K 23,98p 240 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, [XAVC S-I HD] XAVC S-I HD 59,94p 222 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I HD 50p 185 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I HD 29,97p 111 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I HD 25p 93 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, XAVC S-I HD 23,98p 89 Mb/s 4:2:2 10 bitów MPEG-4 AVC / H.264, |
Format zapisu (dźwięk) |
|
FORMAT ZAPISU (DŹWIĘK) |
LPCM 2 kan. (48 kHz 16 bitów), LPCM 2 kan. (48 kHz 24 bity), LPCM 4 kan. (48 kHz 24 bity), MPEG-4 AAC-LC 2 kan. |
Liczba klatek na sekundę podczas zapisu |
|
XAVC HS |
[XAVC HS 4K] 3840 × 2160/119,88p, 100p, 59,94p, 50p, 23,98p |
XAVC S |
[XAVC S 4K] 3840 × 2160/119,88p, 100p, 59,94p, 50p, 29,97p, 25p, 23,98p, [XAVC S-I HD] 1920 × 1080/59,94p, 50p, 29,97p, 25p, 23,98p |
XAVC S-I |
[XAVC S-I 4K] 3840 × 2160/59,94p, 50p, 29,97p, 25p, 23,98p, [XAVC S-I HD] 1920 × 1080/59,94p, 50p, 29,97p, 25p, 23,98p |
Czas nagrywania/odtw |
|
XAVC HS |
[XAVC HS 4K] 59,94p/50p 200M, karta CEA-G160T (160 GB): około 80 minut, karta CEA-G80T (75 GB): około 40 minut, 59,94p/50p 150M, karta CEA-G160T (160 GB): około 100 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 50 minut, 59,94p/50p 100M, karta CEA-G160T (160 GB): około 150 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 80 minut, 59,94p/50p 75M, karta CEA-G160T (160 GB): około 190 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 95 minut, 59,94p/50p 45M, karta CEA-G160T (160 GB): około 290 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 140 minut |
XAVC S |
[XAVC S 4K] 59,94p/50p 200M, karta CEA-G160T (160 GB): około 80 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 40 minut, 59,94p/50p 150M, karta CEA-G160T (160 GB): około 100 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 50 minut, [XAVC S HD] 59,94p/50p 50M, karta CEA-G160T (160 GB): około 270 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 130 minut, 59,94p/50p 25M, karta CEA-G160T (160 GB): około 430 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 210 minut |
XAVC S-I |
[XAVC S-I 4K] XAVC S-I 4K 59,94p/50p, karta CEA-G160T (160 GB): około 25 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 10 minut, [XAVC S-I HD] 59,94p/50p, karta CEA-G160T (160 GB): około 75 minut, karta CEA-G80T (80 GB): około 35 minut |
PROXY AUDIO |
Plik proxy w formacie XAVC: AAC-LC, 128 kb/s, 2 kanały |
PROXY VIDEO |
1280 × 720 (około 6 Mb/s), 1920 × 1080 (około 9 Mb/s), 1920 × 1080 (około 16 Mb/s) |
Reprodukcja w formacie RAW |
|
REPRODUKCJA W FORMACIE RAW |
HDMI: 4672 × 2628 (59,94p/50p/29,97p/25p/23,98p), 16 bitów |
Inne funkcje wideo |
|
FUNKCJE WIDEO |
Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, kod czasowy / bity użytkownika, twórczy wygląd, asysta wyświetlania gamma, przełącznik PAL/NTSC |
Sekcja kamery |
|
TYP PRZETWORNIKA |
Przetwornik obrazu CMOS Exmor R formatu APS-C (23,3 × 15,5 mm) |
LICZBA PIKSELI |
Około 20,1 megapiksela (efektywnie) podczas filmowania, około 26,0 megapikseli (efektywnie) podczas fotografowania, około 27,0 megapikseli (ogółem) |
CZUŁOŚĆ |
[Filmy] Odpowiednik ISO 100 – 32 000, automatyczna (ISO 100 – 6400, możliwość wyboru górnej i dolnej granicy)3, [Fotografie] ISO 100–32 000 (z możliwością rozszerzenia do ISO 50–102 400), automatyczna (ISO 100 – 6400, możliwość wyboru górnej i dolnej granicy) |
CZAS OTWARCIA MIGAWKI |
[Filmy] Od 1/8000 s do 1/4 s (co 1/3 stopnia), do 1/50 s w trybie automatycznym (do 1/25 s w trybie automatycznego wydłużania czasu otwarcia migawki), [Fotografie] Od 1/8000 s do 30 s |
Zwolnione i przyspieszone tempo |
|
XAVC HS |
XAVC HS 4K: [Tryb NTSC] 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60 lub 120 kl./s, [Tryb PAL] 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50 lub 100 kl./s |
XAVC S |
XAVC S 4K: [Tryb NTSC] 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60 lub 120 kl./s, [Tryb PAL] 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50 lub 100 kl./s, XAVC S HD: [Tryb NTSC] 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 lub 240 kl./s, [Tryb PAL] 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 lub 200 kl./s |
XAVC S-I |
XAVC S-I 4K: [Tryb NTSC] 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60 lub 120 kl./s, [Tryb PAL] 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50 lub 100 kl./s, XAVC S-I HD: [Tryb NTSC] 1, 2, 4, 8, 15, 30, 60, 120 lub 240 kl./s, [Tryb PAL] 1, 2, 3, 6, 12, 25, 50, 100 lub 200 kl./s |
Balans bieli |
|
TRYBY BALANSU BIELI |
Automatyczny, Światło dzienne, W cieniu, Pochmurnie, Żarówka, Świetlówka, Podwodne, Temperatura barwowa (od 2500 do 9900K) i filtr barwny, Niestandardowy |
Gamma |
|
KRZYWA GAMMA |
Wył. / PP1–PP6 / PP10–PP11, parametry: poziom czerni, gamma (film, fotografia, S-Cinetone, Cine 1–4, ITU709, ITU709 [800%], S-Log3, HLG, HLG1–3), gamma czerni, zagięcie charakterystyki, tryb koloru, nasycenie, faza koloru, głębia koloru, szczegółowość, kopiowanie, zerowanie |
Tolerancja naświetlenia |
|
TOLERANCJA NAŚWIETLENIA |
Ponad 14 stopni (S-Log3) |
System ustawiania ostrości |
|
TYP |
Szybki, hybrydowy system AF (AF z detekcją fazy/AF z detekcją kontrastu) |
USTAWIENIE OSTROŚCI |
[Filmy] 495 pól (AF z wykrywaniem fazy), [Fotografie] 759 pól (AF z wykrywaniem fazy) |
ZAKRES CZUŁOŚCI |
EV-3 – EV20 (odpowiednik ISO100 z założonym obiektywem F2,0) |
TRYB OSTROŚCI |
[Filmy] Ciągły AF (AF-C), MF, [Fotografie] automatyczny AF (AF-A), pojedynczy AF (AF-S), ciągły AF (AF-C), DMF (Ostrość DMF), ostrość ręczna |
OBSZAR OSTROŚCI |
[Filmy] Szeroki, Strefa, Stały środek, Punktowy, Rozszerzany punktowy, [Fotografie] Szeroki, Strefa, Stały środek, Punktowy, Rozszerzany punktowy, Śledzenie |
INNE FUNKCJE OSTROŚCI |
Nastawianie ostrości na oko ([Filmy] Człowiek (wybór lewego/prawego oka, Zwierzę (wybór lewego/prawego oka), Ptak), ([Fotografie] Człowiek (wybór lewego/prawego oka) / Zwierzę (wybór lewego/prawego oka) / Ptak), Rozpoznawanie twarzy (priorytet twarzy w trybie AF, priorytet twarzy w trybie wielosegmentowym, priorytet zarejestrowanych twarzy), [Filmy] Czułość AF przy przesunięciu obiektu, [Filmy] Szybkość przejścia AF, [Fotografie] Powiększenie (APS-C: 6,1×, 12,1×) |
Sterowanie ekspozycją |
|
ZAKRES CZUŁOŚCI POMIARU |
EV-3 – EV20 (przy odpowiedniku ISO100, z założonym obiektywem F2,0) |
TRYBY EKSPOZYCJI |
[Filmy] Zaprogramowana automatyka ekspozycji (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ekspozycja ręczna (M), tryb elastycznej ekspozycji, [Fotografie] Inteligentna automatyka (Auto), Program auto (P), preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu migawki (S), ekspozycja ręczna (M) |
Zapis (fotografie) |
|
FORMAT ZAPISU |
JPEG (DCF 2.0, Exif 2.32, zgodność z MPF Baseline), HEIF (zgodność z MPEG-A MIAF), RAW (zgodność z formatem Sony ARW 4.0) |
ROZMIAR OBRAZU |
Rozmiar obrazu [3:2] L: 6192 × 4128 (26M), M: 4384 × 2920 (13M), S: 3104 × 2064 (6,4M) [4:3] L: 6192 × 4128 (26M), M: 4384 × 2920 (13M), S: 3104 × 2064 (6,4M) [16:9] L: 6192 × 4128 (26M), M: 4384 × 2920 (13M), S: 3104 × 2064 (6,4M) [1:1] L: 4128 × 4128 (17M), M: 2912 × 2912 (8,5M), S: 2064 × 2064 (4,3M) |
Odtwarzanie |
|
FUNKCJE ODTWARZANIA |
Indeks, wybór folderu (Data/Fotografia/Film), przechwytywanie zdjęć, monitorowanie 4 kanałów dźwięku, automatyczny podgląd (fotografie), obrót obrazu (fotografie), ochrona (fotografie), ocena (fotografie), wyświetlanie jako grupy (fotografie) |
Interfejs |
|
WEJŚCIE TC / WYJŚCIE TC |
Multi/Micro USB, TC IN |
WEJŚCIE AUDIO |
Mini jack stereo 3,5 mm, uchwyt XLR: [INPUT1][INPUT2] 3-stykowe XLR/TRS (żeńskie) (×2), do wyboru line/mic/mic+48V, Poziom odniesienia mikrofonu od –40 dBu do –60 dBu / [INPUT3] mini jack stereo 3,5 mm) |
USB |
USB Type-C® (×1, zgodny z SuperSpeed USB 10 Gb/s (USB 3.2)), Multi/Micro USB (×1) |
WYJŚCIE SŁUCHAWKOWE |
Tak (mini jack stereo 3,5 mm) |
WYJŚCIE NA GŁOŚNIKI |
Wbudowany, monofoniczny |
WYJŚCIE HDMI |
Gniazdo HDMI (typu A), YCbCr 4:2:2 10 bitów / RGB 8 bitów |
STOPKA MULTI INTERFACE |
Z cyfrowym łączem audio |
BLUETOOTH |
Standard Bluetooth 5.0 (pasmo 2,4 GHz) |
Nośnik |
|
RODZAJ NOŚNIKA |
Karta CFexpress typu A / SD (×2), zapis równoczesny, sortowanie, automatyczne przełączanie nośnika, kopiowanie |
Podgląd |
|
EKRAN LCD |
7,5 cm (3,0″), około 2,36 mln pikseli, panel dotykowy, kąt otwarcia: około 176°, kąt obrotu: około 270° |
Wbudowany mikrofon |
|
WBUDOWANY MIKROFON |
Wbudowany, stereofoniczny |
System plików |
|
SYSTEM PLIKÓW |
FAT12, 16, 32, exFAT |
Zoom |
|
FUNKCJA ZOOMU |
Obrót pierścienia zoomu, Clear Image Zoom ([Filmy] około 1,5× (4K), około 2× (HD) [Fotografie] L: około 2×, M: około 2,8×, S: około 4×), Zoom cyfrowy ([Filmy] Około 4× [Fotografie] L: około 4×, M: około 5,7×, S: około 8×), Inteligentny zoom (Smart zoom) ([Fotografie] M: około 1,4×, S: około 2×) |
Funkcja fotografii |
|
MIGAWKA |
Migawka elektroniczna |
TRYBY ZAPISU |
Pojedyncze, Samowyzwalacz, Samowyzwalacz (seria), Bracketing (pojedynczy, seria, balans bieli, DRO) Redukcja szumów przy wysokich czułościach ISO: Normalna / Niska / Wyłączona |
REDUKCJA SZUMÓW |
Redukcja szumów przy wysokich czułościach ISO: Normalna / Niska / Wyłączona |
INNE FUNKCJE FOTOGRAFICZNE |
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny, Ciche fotografowanie, Fotografowanie z Anti-flicker |
Stabilizacja obrazu |
|
TYP |
Mechanizm przesunięcia przetwornika obrazu z 5–kierunkową kompensacją (kompensacja zależy od parametrów obiektywu) |
TRYB |
[Film] Aktywny/Standardowy/Wyłączony, [Fotografia] Włączony/wyłączony |
EFEKT KOMPENSACJI (FOTOGRAFIE) |
5,5 stopnia (norma Camera & Imaging Products Association. Tylko pochylenie/odchylenie. Przy zamontowanym obiektywie Planar T* FE 50 mm F1.4 ZA.) |
Funkcja własna |
|
FUNKCJA WŁASNA |
Ustawienia przycisków własnych, „Moje menu”, ustawienia „Moje pokrętło”, zapis własnych ustawień |
Kompensacja cech obiektywu |
|
KOMPENSACJA CECH OBIEKTYWU |
Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia |
Wi-Fi/NFC |
|
OBSŁUGIWANY FORMAT |
IEEE 802.11a/b/g/n/ac |
PASMO CZĘSTOTLIWOŚCI |
Pasmo 2,4 GHz |
BEZPIECZEŃSTWO |
WEP/WPA-PSK/WPA2-PSK |
Przesyłanie przez FTP |
Sieć przewodowa LAN (USB-LAN), tethering przez USB, Wi-Fi |
Dostarczane wyposażenie |
|
DOSTARCZANE WYPOSAŻENIE |
Adapter do wtyczki zasilającej Akumulator NP-FZ100 Osłona stopki akcesoriów Przewód USB A – USB C (USB 3.2) Przykrywka korpusu Zasilacz sieciowy |
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.