Zestaw zawiera:
Matryca aparatu w pełni wykorzystuje dużą ilość światła wpuszczaną przez mocowanie o dużej średnicy, dzięki czemu możesz swobodnie tworzyć niezależnie od warunków oświetleniowych.
W całym ultraszerokim zakresie czułości ISO uzyskasz doskonałą jakość obrazu, zarówno podczas wykonywania pełnoklatkowych zdjęć, jak i nagrywania filmów.
Funkcja AF przy małej jasności działa teraz do poziomu -6 EV z obiektywem f/2 (lub jaśniejszym), ostrość znajdziesz nawet w świetle księżyca w kwadrze.
Ultra szeroki hybrydowy system AF umożliwia idealne ustawianie ostrości.
Możesz fotografować w pełnej rozdzielczości z pełnym autofokusem i automatyką ekspozycji z szybkością do 14 kl./s.
Gdy liczy się szybkość, a ona zawsze ma znaczenie, uchwycisz chwile, które mogą umknąć innym.
Do czegokolwiek chcesz użyć światła, zrób to szybciej i płynniej.
Dwa procesory EXPEED zapewniają dwukrotnie większą moc obliczeniową, umożliwiającą szybkie działanie wszystkich funkcji, od autofokusa po obsługiwanie bufora o dużej pojemności.
Aparat działa płynnie, zarówno podczas filmowania, jak i fotografowania.
Dzięki szybszemu buforowi o dużej pojemności można w jednej serii wykonać nawet 200 zdjęć w formacie JPEG lub 124 zdjęcia w 12-bitowym formacie RAW bez kompresji.
Wysoka częstotliwość odświeżania oznacza, że nie umknie Ci nawet sekunda, natomiast dwa procesory EXPEED zapewniają niesamowitą prędkość zapisu.
Dysponując dwoma gniazdami kart pamięci możesz dostosować się do dowolnego trybu organizacji pracy.
Oddzielnie zapiszesz zdjęcia i filmy albo pliki w formatach RAW i JPEG. Druga karta może też służyć do natychmiastowego zapisywania kopii zapasowej pliku.
W zależności od konfiguracji, drugie gniazdo może być używane w przypadku przepełnienia pierwszej karty albo do tworzenia kopii zapasowych. W jednym gnieździe możesz używać kart SD UHS-II, a w drugim kart XQD lub najnowszych ultraszybkich kart CFexpress.
Znajdź idealny kąt i go zachowaj
Kompaktowy obiektyw o zmiennej ogniskowej NIKKOR Z 24-70mm f/4 S tworzy prawdziwie pełnoklatkowe zdjęcia. Pozwala uchwycić każdy niezwykły szczegół podczas rejestrowania zdjęć i filmów aparatem Z firmy Nikon. Na całej powierzchni kadru.
Każdy spacer może być niezwykły
Ten obiektyw o zmiennej ogniskowej ze stałym otworem przysłony f/4 i zakresem ogniskowych 24–70 mm jest tak wszechstronny, że sprawdza się w praktycznie każdej sytuacji. Bez względu na to, czy chodzi o sceny ze słabym oświetleniem czy o dynamiczną akcję, dzięki temu obiektywowi wszystkie zdjęcia i filmy zyskują więcej szczegółów, głębi i kolorów.
Uchwyć scenę
Minimalna odległość zdjęciowa wynosząca zaledwie 0,3 m w całym zakresie ogniskowych daje pełną kontrolę nad kadrem, zarówno z bliska, jak i w nieskończoności.
Zawsze ostro
Stały otwór przysłony f/4 zapewnia doskonałe wyniki przy słabym oświetleniu i spójne ustalanie ekspozycji w całym zakresie ogniskowych. To pozwala uzyskać maksymalną jakość obrazu bez konieczności ustawiania wysokiej czułości ISO.
Szeroki zakres
Dzięki dużej średnicy mocowania bagnetowego ten NIKKOR z mocowaniem Z nie ma problemów z winietowaniem. Mimo małej odległości od płaszczyzny mocowania do matrycy obiektyw oferuje równomierną jasność obrazu w całym kadrze. Efektem jest niezwykła ostrość w całym kadrze i w całym zakresie ogniskowych.
Pływające soczewki zapewniają doskonałą ostrość przy niewielkich odległościach. Elektromagnetyczna przysłona umożliwia precyzyjne ustalanie ekspozycji podczas szybkich zdjęć seryjnych.
Moletowany pierścień sterujący umożliwia niezwykle precyzyjną i intuicyjną obsługę. Podczas fotografowania w trybie AF do pierścienia sterującego można przypisać ustawienia czułości ISO lub kompensacji ekspozycji. Podczas fotografowania z ręcznym ustawianiem ostrości pierścień sterujący może służyć jako pierścień ustawiania ostrości. Ostrość zmienia się w zależności od tego, jak szybko lub wolno pierścień jest obracany, co daje precyzyjną kontrolę nad punktem ostrości..
Konstrukcja układu optycznego wykorzystująca do maksimum szeroki zakres dynamiczny aparatu Z firmy Nikon pozwala na rejestrowanie wspaniałych, pełnoklatkowych materiałów wideo. Spójrz z bliska na chwile składające się na opowieść.
Bardzo cicha praca AF jest możliwa dzięki praktycznie bezgłośnemu silnikowi krokowemu. Zoom działa cicho, a bezgłośny pierścień sterujący umożliwia regulację przysłony bez kliknięć
KARTA SANDISK EXTREME PRO SDXC 128GB 200/90 MB/s C10 V30 UHS-I U3
Nasza najbardziej zaawansowana karta pamięci SD™ UHS-I zapewnia wydajność, która przeniesie Twoją kreatywność na wyższy poziom. Dzięki szybkości zapisu nawet do 90 MB/s6 i klasie szybkości nagrywania UHS 3 (U3)2 możesz nagrywać płynnie filmy w fantastycznej jakości 4K UHD1. A ponieważ nie zwalniasz tempa również po zakończeniu zdjęć, zapewnia szybkość przesyłania danych aż do 200 MB/s6, aby usprawnić przepływ pracy na etapie postprodukcji. Ponadto karta jest przystosowana do pracy w trudnych warunkach pogodowych i odporna na wodę oraz wstrząsy, więc możesz na niej polegać w każdych okolicznościach.
Prędkość transferu do 200 MB/s Wykonanie zdjęć to dopiero połowa drogi do realizacji projektu. Możliwość szybszej pracy zapewni Ci dodatkowy czas, który przeniesie Twoją kreatywność na wyższy poziom.
Idealna do nagrywania wideo 4K UHD Czasami potrzebujesz szybkości. Karta SanDisk Extreme PRO® SD™ UHS-I zapewnia wydajność umożliwiającą płynne nagrywanie wspaniałych filmów w jakości 4K UHD.
Typ |
Aparat bezlusterkowy |
Mocowanie obiektywu |
mocowanie Z firmy Nikon |
Efektywny kąt widzenia |
FX |
Matryca |
CMOS, 35,9 mm x 23,9 mm |
Całkowita liczba pikseli |
25,28 mln |
System usuwania kurzu |
Czyszczenie matrycy, zbieranie danych porównawczych dla funkcji usuwania kurzu (wymaga programu Capture NX-D) |
Rozdzielczość |
24,5 mln |
Wielkość obrazu (w pikselach) |
Z użyciem obszaru zdjęcia [FX (36 x 24)]: (L) 6048 x 4024 (24,3 mln), (M) 4528 x 3016 (13,7 mln), (S) 3024 x 2016 (6,1 mln), z użyciem obszaru zdjęcia [DX (24 x 16)]: (L) 3936 x 2624 (10,3 mln), (M) 2944 x 1968 (5,8 mln), (S) 1968 x 1312 (2,6 mln), z użyciem obszaru zdjęcia [1:1 (24 x 24)]: (L) 4016 x 4016 (16,1 mln), (M) 3008 x 3008 (9,0 mln), (S) 2000 x 2000 (4,0 mln), z użyciem obszaru zdjęcia [16:9 (36 x 20)]: (L) 6048 x 3400 (20,6 mln), (M) 4528 x 2544 (11,5 mln), (S) 3024 x 1696 (5,1 mln); zdjęcia wykonane podczas filmowania przy rozmiarze klatki 3840 x 2160: 3840 x 2160; zdjęcia wykonane podczas nagrywania filmów przy innych rozmiarach klatki: 1920 x 1080 |
Format zapisywanych plików |
NEF (RAW): 12- lub 14-bitowy (z kompresją bezstratną lub stratną albo bez kompresji); dostępne duże, średnie i małe (zdjęcia małe i średnie są rejestrowane z 12-bitową głębią kolorów przy użyciu kompresji bezstratnej), JPEG: zgodność z podstawowym formatem JPEG; ustawienia kompresji: fine (około 1:4), normal (około 1:8) i basic (około 1:16); dostępne opcje kompresji Priorytet wielkości i Optymalna jakość, NEF (RAW)+JPEG: jedno zdjęcie zapisywane jednocześnie w formatach NEF (RAW) i JPEG |
Ustawienia Picture Control |
Auto, Standardowe, Neutralne, Żywe, Monochromatyczne, Portret, Krajobraz, Równomierne, Kreatywne ustawienia Picture Control (Sen, Poranek, Pop, Niedziela, Smutek, Dramat, Cisza, Surowość, Melancholia, Czystość, Dżins, Zabawka, Sepia, Błękit, Czerwień, Róż, Węgiel, Grafit, Dwoistość, Czerń); możliwość zmiany wybranych ustawień Picture Control, przechowywanie osobistych ustawień Picture Control |
Zapis danych |
CFexpress (typu B), XQD, SD, SDHC (zgodne z UHS-II), SDXC (zgodne z UHS-II) |
Dwa gniazda kart pamięci |
1 karta CFexpress lub XQD i 1 karta Secure Digital (SD); dowolna karta może pełnić rolę podstawowej lub służyć do sporządzania kopii zapasowych danych bądź do osobnego zapisywania zdjęć w formacie NEF (RAW) i JPEG; zdjęcia można kopiować między kartami. |
System plików |
DCF 2.0, Exif 2.31 |
Wizjer |
Wizjer elektroniczny o przekątnej 1,27 cm (0,5 cala), ok. 3690 tys. punktów (technologia Quad VGA) w technologii OLED z funkcją regulacji balansu kolorów oraz sterowaniem jasnością metodą automatyczną lub z wykorzystaniem 11 poziomów jasności |
Pokrycie kadru |
Około 100% w pionie i w poziomie |
Powiększenie |
Około 0,8× (obiektyw 50 mm ustawiony na nieskończoność, -1,0 m-¹) |
Dystans widzenia całej matówki |
21 mm (-1,0 m-¹; od okularu wizjera) |
Korekcja dioptrażu |
-4 do +2 m-¹ |
Czujnik zbliżenia oka |
Automatyczne przełączanie między wyświetlaniem obrazu na monitorze i w wizjerze |
Współpracujące obiektywy |
Obiektywy NIKKOR z mocowaniem Z, obiektywy NIKKOR z mocowaniem F (wymagany adapter do mocowania; mogą obowiązywać ograniczenia) |
Typ migawki |
Mechaniczna, sterowana elektronicznie, szczelinowa o pionowym przebiegu szczeliny w płaszczyźnie ostrości; elektroniczna przednia kurtynka migawki, migawka elektroniczna |
Czasy otwarcia migawki |
1/8000 do 30 s, (do wyboru regulacja w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, możliwość wydłużenia do 900 s w trybie M), czas B, ustawienie T, X200 |
Czas synchronizacji błysku |
X = 1/200 s; synchronizacja dla czasu otwarcia migawki 1/200 s lub dłuższego; obsługa automatycznej synchronizacji z krótkimi czasami migawki |
Tryby wyzwalania migawki |
S (pojedyncze zdjęcie), CL (wolne seryjne), CH (szybkie seryjne), szybkie seryjne (wydłużone), samowyzwalacz |
Częstotliwość zdjęć4 |
Maks. 14 kl./s., zdjęcia seryjne wolne: około 1–5 kl./s, zdjęcia seryjne szybkie: około 5,5 kl./s, zdjęcia seryjne szybkie (wydłużone): około 14 kl./s (14-bitowy NEF/RAW: około 10 kl./s) |
Samowyzwalacz |
2 s, 5 s, 10 s, 20 s; od 1 do 9 ekspozycji przy interwałach 0,5, 1, 2 lub 3 s |
Pomiar ekspozycji |
Pomiar ekspozycji TTL za pomocą matrycy aparatu |
Sposób pomiaru ekspozycji |
Pomiar matrycowy, centralnie ważony: przypisanie 75% wagi pomiaru do koła o średnicy 12 mm na środku kadru; waga pomiaru może być alternatywnie przypisana na podstawie uśrednienia całego kadru, pomiar punktowy: pomiar z obszaru o średnicy 4 mm (około 1,5% powierzchni kadru) na środku wybranego pola AF, pomiar chroniący jasne obszary przed prześwietleniem |
Zakres pomiaru ekspozycji5 |
–4 do +17 EV |
Tryb |
Automatyczny; P: automatyka programowa z fleksją programu; S: automatyka z preselekcją czasu; A: automatyka z preselekcją przysłony; M: manualny; U1, U2 i U3: ustawienia użytkownika |
Kompensacja ekspozycji |
od –5 do +5 EV, w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, dostępny w trybach P, S, A i M |
Blokada ekspozycji |
Blokada zmierzonej wartości jasności |
Czułość ISO |
Od ISO 100 do ISO 51200, w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, czułość można też zmniejszać o około 0,3, 0,5, 0,7 lub 1 EV (odpowiednik ISO 50) poniżej czułości ISO 100 oraz zwiększać o około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 204800) powyżej czułości ISO 51200, dostępny automatyczny dobór ISO (indeks zalecanych ekspozycji) |
Aktywna funkcja D-Lighting |
Automatyczna, Bardzo wysoka, Zwiększona, Normalna, Zmniejszona i Wyłączona |
Wielokrotna ekspozycja |
Dodaj, Średnia, Jasno i Ciemno |
Inne opcje |
HDR (wysoki zakres dynamiki), tryb zdjęć z redukcją migotania |
Autofokus |
Hybrydowy autofokus z detekcją fazową/autofokus z detekcją kontrastu ze wspomaganiem AF |
Zakres detekcji6 |
Od –4,5 do +19 EV (z AF przy słabym oświetleniu: od –6 do +19 EV) |
Napęd AF obiektywu |
pojedynczy AF (AF-S); tryb ciągłego AF (AF-C), ciągły AF (AF-F; dostępny tylko w trybie filmowania); wyprzedzające śledzenie ostrości, ręczne ustawianie ostrości (M); można korzystać ze wskaźnika ustawienia ostrości |
Pola AF7 |
273 |
Tryb pól AF |
Precyzyjny AF (dostępny tylko w trybie zdjęć), jednopolowy AF i AF z dynamicznym wyborem pola (dostępny tylko w trybie zdjęć); szerokie pole AF (M); szerokie pole AF (D); szerokie pole AF (D-ludzie); szerokie pole AF (D-zwierzęta); automatyczny wybór pola AF; automatyczny wybór pola AF (ludzie); automatyczny wybór pola AF (zwierzęta) |
Blokada AF |
Ustawienie ostrości można zablokować, naciskając spust migawki do połowy (w trybie pojedynczego AF/AF-S) lub naciskając środek wybieraka dodatkowego |
Redukcja drgań – aparat |
5-osiowa z przesunięciem matrycy |
Redukcja drgań – obiektyw |
Przesunięcie obiektywu (funkcja dostępna w obiektywach z mechanizmem VR) |
Sterowanie błyskiem |
TTL: sterowanie lampą w trybie i-TTL; zrównoważony błysk wypełniający i-TTL jest używany z pomiarem matrycowym, centralnie ważonym i z pomiarem chroniącym jasne obszary przed prześwietleniem, standardowy błysk wypełniający i-TTL z pomiarem punktowym |
Tryb błysku |
Synchronizacja na przednią kurtynkę migawki, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja na tylną kurtynkę migawki, redukcja efektu czerwonych oczu, redukcja efektu czerwonych oczu przy synchronizacji z długimi czasami ekspozycji, wyłączona |
Kompensacja mocy błysku |
Od –3 do +1 EV w krokach co 1/3 lub 1/2 EV, dostępny w trybach P, S, A i M |
Wskaźnik gotowości do błysku |
Świeci po pełnym naładowaniu opcjonalnej lampy błyskowej; miga jako ostrzeżenie o niedoświetleniu po wyzwoleniu błysku z pełną mocą |
Stopka mocowania akcesoriów |
Gniazdo „gorącej stopki” wg ISO 518 ze stykami synchronizacji i danych oraz blokadą zabezpieczającą |
Kreatywny System Oświetlenia Nikon |
Sterowanie lampą w trybie i-TTL, sterowany radiowo, zaawansowany bezprzewodowy system oświetlenia, sterowany optycznie, zaawansowany bezprzewodowy system oświetlenia, oświetlenie modelujące, blokada mocy błysku, informowanie o temperaturze barwowej, automatyczna synchronizacja z krótkimi czasami migawki, ujednolicone sterowanie błyskiem |
Balans bieli |
Automatyczny (3 rodzaje), automatyczny dla naturalnego oświetlenia, światło słoneczne, pochmurno, cień, światło żarowe, światło jarzeniowe (7 rodzajów), lampa błyskowa, wybór temperatury barwowej (od 2500 do 10 000 K), pomiar manualny (można zapisać maks. 6 wartości), wszystkie tryby (oprócz wyboru temperatury barwowej) z dokładną regulacją |
Typy braketingu |
Ekspozycja i/lub moc błysku, balans bieli, ADL |
Filmy - pomiar ekspozycji |
Pomiar ekspozycji TTL za pomocą matrycy głównej, pomiar TTL za pomocą matrycy aparatu |
Filmy - sposób pomiaru ekspozycji |
Pomiar matrycowy, centralnie ważony lub chroniący jasne obszary przed prześwietleniem |
Filmy - wielkość klatki (w pikselach) i częstotliwość klatek8 |
3840 x 2160 (4K UHD): 30p (progresywny)/25p/24p, 60p po uaktualnieniu oprogramowania sprzętowego (bezpłatnym, przewidywanym na luty 2021 r.), 1920 x 1080: 120p/100p/60p/50p/30p/25p/24p, 1920 x 1080 (spowolnienie): 30p x4/25p x4/24p x5 |
Filmy - format plików |
MOV, MP4 |
Filmy - kompresja wideo |
H.264/MPEG-4 AVC (Advanced Video Coding) |
Filmy - format zapisu dźwięku |
Liniowy PCM (dla filmów rejestrowanych w formacie MOV), AAC (dla filmów rejestrowanych w formacie MP4) |
Filmy - sposób zapisu dźwięku |
Wbudowany mikrofon stereofoniczny lub zewnętrzny mikrofon z opcją wytłumienia; możliwość regulowania czułości |
Filmy - czułość ISO |
M: Wybór ręczny (ISO 100 do 51200, do wyboru regulacja w krokach 1/3 lub 1/2 EV) z dostępnymi opcjami odpowiednika około 0,3, 0,5, 0,7, 1 lub 2 EV (odpowiednik ISO 204800) powyżej ISO 51200, dostępny automatyczny dobór ISO (ISO 100 do Hi 2,0) z możliwością wyboru maksymalnej wartości; P, S, A: automatyczny dobór czułości ISO (ISO 100 do Hi 2,0) z możliwością wyboru maksymalnej wartości; Automatyczny: automatyczny dobór czułości ISO (ISO 100 do 51200) (indeks zalecanych ekspozycji) |
Filmy – aktywna funkcja D-Lighting |
Te same ustawienia co dla zdjęć: Bardzo wysoka, Zwiększona, Normalna, Zmniejszona i Wyłączona |
Filmy – inne opcje |
Nagrywanie filmów poklatkowych, elektroniczna redukcja drgań, kody czasowe, wyjście wideo w formacie logarytmicznym (N-Log) oraz HDR (HLG) |
Monitor |
Przekątna 8 cm (3,2 cala); odchylany, dotykowy wyświetlacz LCD TFT o kącie oglądania wynoszącym 170°, pokryciu kadru wynoszącym około 100%, z funkcją regulacji balansu kolorów i możliwością sterowania jasnością metodą ręczną z wykorzystaniem 11 poziomów; około 2 100 000 punktów |
Odtwarzanie |
Odtwarzanie pełnoekranowe lub widok miniatur (liczba zdjęć: 4, 9 lub 72), powiększenie w trybie odtwarzania, przycinanie powiększenia w trybie odtwarzania, odtwarzanie filmów, pokaz slajdów obejmujący zdjęcia i filmy, wyświetlanie histogramów, wskazanie obszarów prześwietlonych, informacje o zdjęciu, wyświetlanie danych pozycji, automatyczne obracanie zdjęć i ocenianie zdjęć. |
USB |
Złącze USB typu C (USB SuperSpeed), zalecane połączenie z wbudowanym portem USB |
Wyjście HDMI |
Złącze HDMI typu C |
Wejście Audio |
Stereofoniczne typu minijack (średnica 3,5 mm; zasilanie po podłączeniu) |
Wyjście Audio |
Stereofoniczne typu minijack (średnica 3,5 mm) |
Złącze akcesoriów |
Wbudowane (może być używane z przewodami zdalnego sterowania MC-DC2 i innymi akcesoriami opcjonalnymi) |
Standardy Wi-Fi (bezprzewodowy LAN) |
IEEE 802.11b/g/n/a/ac |
Częstotliwość działania Wi-Fi (bezprzewodowy LAN) |
Od 2412 do 2462 MHz (kanał 11) i od 5180 do 5320 MHz |
Maksymalna moc wyjściowa sieci Wi-Fi (bezprzewodowej sieci LAN) |
5,2 dBm (2,4 GHz), 8,3 dBm (5 GHz) |
Bezpieczeństwo Wi-Fi (bezprzewodowy LAN) |
System otwarty, WPA2-PSK |
Standardy Bluetooth |
Specyfikacja Bluetooth — wersja 4.2; Bluetooth: od 2402 do 2480 MHz; Bluetooth Low Energy: od 2402 do 2480 MHz; Bluetooth: –0,3 dBm; Bluetooth Low Energy: –1,8 dBm; zasięg: ok. 10 m⁹ |
Bateria10 |
Jeden akumulator jonowo-litowy EN-EL15c |
Pojemnik bateryjny |
Wielofunkcyjne uchwyty zasilające MB-N11 i pojemniki bateryjne MB-N10 (sprzedawane oddzielnie); mieszczą po dwa akumulatory EN-EL15c¹¹ |
Zasilacz |
Zasilacz sieciowy EH-5d/EH-5c/EH-5b, wymaga złącza zasilania EP-5B (sprzedawanego oddzielnie); ładowarka sieciowa EH-7P (sprzedawana oddzielnie) |
Gniazdo statywowe |
1/4 cala (ISO 1222) |
Wymiary (S x W x G) |
Około 134 x 100,5 x 69,5 mm |
Masa |
Około 705 g, z akumulatorem i kartą pamięci, bez pokrywki bagnetu korpusu; około 615 g (sam korpus aparatu) |
Zakres dozwolonych temperatur |
od 0°C do +40°C |
Zakres dozwolonej wilgotności |
85% lub mniej (bez kondensacji) |
Akcesoria dostarczone w zestawie |
Pokrywka bagnetu korpusu BF-N1, okular wizjera DK-29 (zamocowany do aparatu), akumulator jonowo-litowy EN-EL15c z pokrywką styków, ładowarka MH-25a (dostarczana z adapterem wtyczki lub kablem zasilającym typu odpowiedniego dla kraju bądź regionu sprzedaży), zatrzask kabla HDMI/USB, pasek AN-DC19, kabel USB UC-E24, pokrywka sanek mocujących BS-1. |
¹ Aby aktywować przesyłanie 12-bitowych danych RAW z wyjścia wideo, przekaż aparat do centrum serwisowego firmy Nikon. Włączenie funkcji może wiązać się z dodatkowymi kosztami.
² W celu eksportowania materiałów w formacie ProRes RAW aparat Z 6II musi być podłączony do kompatybilnego zewnętrznego rejestratora ATOMOS. Pełna lista i najnowsze informacje są dostępne na stronie firmy ATOMOS.
³ Do nagrywania aparatem Z 6II bogatych w kolory filmów w formacie HLG jest wymagany zewnętrzny rejestrator.
⁴ Maksymalna szybkość rejestrowania zdjęć mierzona z użyciem testów wewnętrznych.
⁵ Dane dotyczą czułości ISO 100 i obiektywu f/2,0 w temperaturze 20°C.
⁶ Pomiar w trybie zdjęć przy czułości ISO 100 i temperaturze 20°C w trybie pojedynczego AF (AF-S) z użyciem obiektywu o maksymalnym otworze względnym f/2,0.
⁷ Liczba pól AF dostępnych w trybie zdjęć z wybranym trybem jednopolowego AF i z użyciem obszaru zdjęcia FX.
⁸ Rzeczywista liczba klatek na sekundę dla szybkości 120p, 100p, 60p, 50p, 30p, 25p i 24p to odpowiednio 119,88, 100, 59,94, 50, 29,97, 25 i 23,976 kl./s.
⁹ Przy braku zakłóceń. Zasięg może zależeć od siły sygnału oraz obecności przeszkód.
¹⁰ Można również stosować akumulatory EN-EL15b/EN-EL15a/EN-EL15. Należy jednak pamiętać, że liczba zdjęć po jednorazowym naładowaniu akumulatora będzie mniejsza niż w przypadku akumulatora EN-EL15c. Ładowarkę sieciową EH-7P można stosować wyłącznie do ładowania akumulatorów EN-EL15c/EN-EL15b.
¹¹ Zamiast akumulatora EN-EL15c można stosować akumulatory EN-EL15b/EN-EL15a/EN-EL15. Liczba zdjęć, jaką można wykonać po jednorazowym naładowaniu akumulatora (tj. jego wydajność), będzie jednak niższa niż w przypadku akumulatora EN-EL15c.
ProRes RAW® jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Apple Inc.
O ile nie zaznaczono inaczej, wszystkie pomiary są wykonywane zgodnie ze standardami i wytycznymi stowarzyszenia Camera and Imaging Products Association.
Wszystkie dane dotyczą aparatu z całkowicie naładowanym akumulatorem.
Przykładowe obrazy wyświetlane na aparacie oraz zdjęcia i ilustracje w instrukcji mają wyłącznie charakter poglądowy.
Firma Nikon zastrzega sobie prawo do zmiany wyglądu i danych technicznych sprzętu oraz oprogramowania opisanego w tych specyfikacjach w dowolnym momencie i bez wcześniejszego powiadomienia. Firma Nikon nie ponosi odpowiedzialności za straty, których przyczyną mogą być błędy występujące w niniejszych specyfikacjach.
Typ |
Mocowanie Z firmy Nikon |
Format |
FX/35 mm |
Ogniskowa |
24–70 mm |
Maksymalny otwór względny |
f/4 |
Minimalny otwór względny |
f/22 |
Budowa optyczna obiektywu |
14 soczewek w 11 grupach (w tym 1 soczewka ED, 1 soczewka asferyczna ED, 3 soczewki asferyczne, soczewki z powłoką nanokrystaliczną oraz soczewka przednia z powłoką fluorową) |
Kąt widzenia |
Format FX: od 84° do 34°20', format DX: od 61° do 22°50' |
Skala ogniskowych |
Gradacja w milimetrach (24, 28, 35, 50, 70) |
System ustawiania ostrości |
System wewnętrznego ustawiania ostrości |
Minimalna odległość zdjęciowa |
0,3 m od płaszczyzny ogniskowej we wszystkich pozycjach zoomu |
Liczba segmentów przysłony |
7 (zaokrąglony otwór przysłony) |
Powłoka |
Powłoka nanokrystaliczna, powłoka fluorowa |
Rozmiar filtra |
72 mm (P = 0,75 mm) |
Średnica x długość |
Około 77,5 mm (maksymalna średnica) x 88,5 mm (odległość od kołnierza mocowania obiektywu przy schowanym obiektywie) |
Masa |
Około 500 g |
Autofokus |
Tak |
Wewnętrzne ustawianie ostrości |
Tak |
Ustawianie ostrości |
Automatyczne, ręczne |
Akcesoria dostarczone w zestawie |
Zatrzaskiwana przednia pokrywka obiektywu LC-72B o średnicy 72 mm, tylna pokrywka obiektywu LF-N1, osłona z mocowaniem bagnetowym HB-85, futerał na obiektyw CL-C1 |
¹ Zgodnie ze standardami stowarzyszenia Camera & Imaging Products Association.
Aparat cyfrowy Nikon Z6 II (body) |
Obiektyw Nikkor 24-70/4 |
Pasek AN-DC19 |
Pokrywka bagnetu BF-N1 |
Pokrywka sanek gorącej stopki BS-1 |
Okular wizjera DK-29 |
Akumulator EN-EL15C |
Ładowarka MH-25A |
Kabel USB UC-E24 |
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.